Bel ons gerust op: 023 567 00 50


Rotterdamsebaan: verzorgen van besluitvormingsprocedures

(Artist Impression: gemeente Den Haag)

Voor de gemeente Den Haag wordt ManEngenius eind 2012 op basis van haar kennis en kwaliteit benaderd om bij te dragen aan het project Rotterdamsebaan. ManEngenius wordt specifiek gevraagd om het procesmanagement van de besluitvorming te verzorgen. Dit is gerealiseerd door het aanstellen van een Projectsecretaris. 

De nieuwe weg De Rotterdamsebaan wordt ongeveer 4 kilometer lang en verbindt het rijkswegennet (A4/A13) met het centrum van Den Haag. Het aantal inwoners van Den Haag neemt toe en de stad verwelkomt steeds meer bezoekers en bedrijven. Bereikbaarheid speelt hierbij een belangrijke rol. De Rotterdamsebaan maakt de regio Den Haag beter bereikbaar.

De bereikbaarheid van Den Haag is nu grotendeels afhankelijk van de Utrechtsebaan (A12). Met als gevolg iedere dag files en sluipverkeer in Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg.

De gemeente Den Haag werkt nauw samen met:

De Rotterdamsebaan begint bij het knooppunt Ypenburg, waar men de weg kan oprijden vanaf de A4, A13 of de Laan van Hoornwijck. Vervolgens gaat de weg ter hoogte van familiepark Drievliet ondergronds. De tunnel loopt onder de Westvlietweg, Voorburg West en de Binckhorst-haven door. Halverwege in de Binckhorstlaan komt de Rotterdamsebaan weer boven de grond. Daar sluit de weg aan op de Neherkade, de Lekstraat en de nieuwe Supernovaweg.

De bouw van de Rotterdamsebaan is in 2014 gestart. De 1e auto's rijden media 2020 door de tunnel. 

Planning

Periode

Actie

2014 - 2016

Bouwrijp maken van het gebied waar de Rotterdamsebaan komt te liggen

2015

Aanleg Supernovaweg en herinrichting Regulusweg en Mercuriusweg Oost

2016 - 2018

Reconstructie Laan van Hoornwijck en diverse wegen in knooppunt Ypenburg

2017 - 2017

Bouw van de startschacht en toerit in Vlietzone en ontvangstschacht en toerit in de Binckhorst

2018

Boren van de beide tunnelbuizen van de Victory Boogie Woogietunnel

2019-2020

Afbouwen tunnel (inclusief installaties), toeritten en aansluitingen op bestaande wegen. Aanleg van het Molenvlietpark in de Vlietzone

2020

De Rotterdamsebaan is af en wordt in gebruik genomen

 

Toegevoegde waarden ManEngenius

Vanuit het kenniscluster Projectmanagement draagt ManEngenius bij door het vervullen van de functie van de Projectsecretaris. Bijzonderheid van deze opdracht betreft de complexiteit van het project. Niet alleen vanuit de techniek (o.a. boortunnel onder Voorburg en onderdoorgangen van de A4 in Knooppunt Ypenburg), maar ook qua projectbeheersing en omgevingsmanagement door de omvang en de binnenstedelijke ligging van een drietal gemeenten.

Looptijd project

Deze opdracht heeft een looptijd van inmiddels 53 maanden.

Met dit referentieproject laten wij u zien dat ManEngenius in staat is om zowel intern als extern uw projectbelang te behartigen.

 

deel dit artikel:   Deel via e-mail

I.G.L. (Ivo) Vermeulen MSc.

Projectleider/Projectsecretaris
"Het is geweldig om betrokken te zijn bij het grootste project van de gemeente Den Haag. Het project is inmiddels van een beleidsmatige stip aan de horizon een project in uitvoering geworden. Als Projectsecretaris krijg ik te maken met de vele disciplines en stakeholders die bij het project betrokken zijn en ik maak het van dichtbij mee. Het is zeker niet makkelijk om zo’n groot project in bestaand stedelijk gebied te realiseren, maar door gedegen vakkennis en goed contact met de omgeving, hebben we een project dat gedragen wordt."

Meer over I.G.L. (Ivo) Vermeulen MSc. >

Gerelateerde vacatures

  • Open sollicitatie

    Markt
    Overheid,Infrastructuur,Energie,Industrie
    Kenniscluster
    Verkeer en Omgeving,Projectbegeleiding,Projectbeheersing,Engineering,Asset Management Services,Integraal Project- en Procesmanagement
    Staat jouw vacature er niet tussen? Stuur ons een open sollicitatie of neem contact op. Dan gaan wij samen kijken naar een passende functie!